کتابخانه موسسه آموزش عالی ناصرخسرو

دسترسی به عناوین کتب،مجلات و دیگر منابع علمی و امور پژوهشی

معرفی ۷ پایگاه اطلاعاتی

1. پایگاه Elsevier (الزویر):
پایگاه بزرگ Elsevier یکی از مهمترین پایگاه های نشر منابع دیجیتالی در حوزه های مختلف علوم است. دفتر اصلی این ناشر در کشور هلند قرار دارد. در پایگاه Elsevier حدود 2200 مجله علمی در شاخه های مختلف علوم نمایه شده است. همچنین بیش از 25000 عنوان کتاب در این پایگاه قرار دارد. این پایگاه سرویس های مبتنی بر وب متنوعی را ارائه می دهد که مهمترین آنها عبارتند از: Scopus (اسکوپوس) و Science Direct (ساینس دایرکت).

2. پایگاه Springer (اشپرینگر):
این پایگاه پس از Elsevier بزرگترین پایگاه علمی در جهان است که دفتر مرکزی آن در کشور آلمان قرار دارد. این پایگاه نیز دارای 1900 مجله علمی نمایه شده و 110000 عنوان کتاب در 26 شاخه مختلف علمی است.

3. پایگاه Wiley (ویلی):
دفتر مرکزی این پایگاه در کشور ایالات متحده و در ایالت نیوجرسی واقع است. انتشارات Wiley در سال 2010 میلادی با راه اندازی سرویس مبتنی بر وب خود با عنوان Online Library تعداد 1500  عنوان مجله علمی را نمایه نموده است. همچنین حدود 14000 عنوان کتاب نیز از منابع الکترونیکی و آنلاین این پایگاه به شمار می رود. منابع این پایگاه شاخه های مختلف علوم (فنی، پزشکی و...) را شامل می شود.

4. پایگاه Cabi (کابی):
دفتر مرکزی این موسسه در کشور انگلستان و در شهر آکسفور قرار دارد. این پایگاه معتبرترین پایگاه علمی در موضوع علوم کشاورزی (مهندسی کشاورزی و اقتصاد کشاورزی)، علوم دامی، بیوتکنولوژی و بهداشت و سلامت جهانی است. در این پایگاه حدود 187000 مقاله در زمینه های یاد شده نمایه شده است. همچنین این پایگاه امکان دسترسی به 10 میلیون چکیده مقاله را در موضوعات گفته شده فراهم می سازد.

5. پایگاه Ebsco (ابسکو):
این پایگاه از تنوع موضوعی و کیفیت محتوایی بالایی برخوردار است و دربر گیرنده سرویس های مبتنی بر وب متنوعی است. بانک اطلاعاتی تمام متن این پایگاه بیش از 9090 عنوان مجله را نمایه نموده است.

6. پایگاه ACS (آ سی اس):
انجمن شیمی ایالات متحده یکی از معتبرترین انجمن های علمی در علم شیمی است که 64 مجله علمی را نمایه می کند. 163 هزار محقق در علم شیمی از سراسر جهان عضو این انجمن هستند.

7. پایگاه IEEE (آی تریپل ای):
این موسسه در سال 1884 میلادی در ایالات متحده بوجود آمد. موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) دارای سرویس مبتنی بر وب به نام "Xplore" است که در آن 160 مجله علمی در حوزه برق، الکترونیک و کامپیوتر نمایه می شود. در این پایگاه همچنین مقالات بیش از 1200 کنفرانس بین المللی نمایه می شود. ماهیانه حدود 25000 مقاله به مقالات این پایگاه اضافه می شود

[ چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ق.ظ ] [ موسسه آموزش عالی ناصرخسرو ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی